KET:
VIII. PAPILDOMI REIKALAVIMAI DVIRAČIŲ VAIRUOTOJAMS
64. Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai arba kiti šviesą atspindintys elementai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba būti prie drabužių kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje prisisegęs šviesą atspindinčius elementus. Dviračio vairuotojai (keleiviai) iki 18 metų, važiuodami (vežami) keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Kitiems vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.
65. Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, o kur jų nėra – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu pagal eismo kryptį. Kai dviračių tako nėra, o kelkraštis netinkamas, leidžiama važiuoti viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus šių taisyklių 111 punkte numatytus atvejus. Važiuodamas kelkraščiu, dviračio vairuotojas neturi trukdyti ar kelti pavojaus pėstiesiems.
Lietuvoje trūksta vieningos ir darnios kelių ženklų ir ženklinimo sistemos, nėra aiškios atsakomybės, neatliekamas tiriamasis darbas. Dėl neteisingo ir neatsakingo kelio ženklų pastatymo ar ženklinimo dažnai įvyksta eismo nelaimės, klaidinami vairuotojai. Trūksta Lietuvoje ir vairuotojų kultūros, pagarbos ir geranoriškumo kitiems eismo dalyviams. Šiuo dienoraščiu siekiame atkreipti ne tik vairuotojų, bet ir atsakingų institucijų, komisijų bei įmonių dėmesį apie esamą padėtį Klaipėdos mieste.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą